Resans avslutning

tisdag 20 juni 2017 Uppsala, Uppsala län, Sverige

Lämnar Medelhavet kör genom Kroatiens och Sloveniens storslagna och vackra natur.
Första övernattning i Malta Österrike en god middag på värdshuset innan vi knoppar in.
Nästa dag styr vi mot Berchtesgaden och Alpstrasse. Skymtar Hitlers Örnnäste på bergstoppen, vi gör inget besök där, det avklarade vi med grabbarna för x antal år sedan.
Alpstrasse bjöd på lite sämre väder och svårt att hitta bra campingar. Vi tycker att Alpstrasse från Bodensjön som vi åkte förra året är finare.
Hitter en liten camping där vi stannar för natten och planerar att dra oss uppåt dagen efter till lite bättre väder. Hamnar då vid en liten fin sjö Ammersee, som det finns gott om i Tyskland.
Beslutade att åka till Sommerach en dag tidigare och stanna där ytterligare en natt och vad lyckat det blev. Vi hamnar mitt i en typ vinfestival. Man gick runt  provade vin och åt något gott hos olika vinproducenter mellan 18.00-24.00. Det blev en super kväll med många glada trevliga nya människor.
Förstår inte hur vi kunde hälla i oss så mycket vitt vin på en kväll och ändå vara skötsamma (enligt oss själva).
Nästa dag gick vi tillbaka till vinoteket provade och handlade. Tog det lugnt resten av dagen eftersom det blev väldigt varmt.
På kvällen drog vi oss tillbaka till byn för middag. Det var fullt på restaurangen så vi fick dela bord, först med en far och son inte så pratsamma, de gick ganska snart och då kom ett par som vi hade super trevligt med resten av kvällen. Han var förste violinist i Wurzburg filharmoniska och hon frilansade som flöjtist alltså ett berest par. Bodde i Wurzburg hade sommarhus vid Lago di Maggiore i italien åkte nu runt i en gammal renoverad Folkabuss, härligt par.
Tar oss långsamt upp genom Tyskland, bl.a vår camping vid Soltau lite outlet och sedan Wulfnerhals på  Fehmarn. Vår sista kväll i Tyskland . Äter middag vid strandrestaurangen och har en skön trevlig kväll.
Nästa dag väntade Bordershop lite fix i Helsingborg innan vi somnar hos våra gubbar i örkeljunga en dag hemmifrån.
4 veckor går fort planering för nästa resa är redan igång.
Hade gott tills dess

Gunilla Gustafsson