Bild på tv-tornet, så klart
Bild på tv-tornet, så klart

Berlin

måndag 26 juni 2017 Berlin, Tyskland

Flygningen upp till Berlin igår, var ju en smärre mardröm. Dels kom vi iväg försenat och vi landade då senare än beräknat. Vae väl 30 min sena. Men Airberlin, måste maxat antal säten. För det var trångt som attans. Man får vara glad att jag inte är superlång. Flygningen var bara 50 min. Så det var ju skönt.
När vi landat och gick av planet. Fick jag en liten chock... för man kom direkt till ett bagageband... och där fick man vänta och vänta innan väskorna kom. Sen själva terminalen var trång och konstig. Så gick runt i chock. Tog en buss in till stan och det gick smidigt iaf.
Hotellet är ok. Ligger bra till gångavstånd till både Alexanderplatz och ex. Checkpoint Charlie. Fick byta rum eftersom wifi inte funkade... och här i det nya rummet funkar inte AC så bra. Blir lite varmt, men funkar.

Idag har jag gått runt i stan och kollat runt lite. Gick från Alexanderplatz till Brandenburgen Tor, sen har de ju en park, Tiergarten, tänkte den är inte så stor... men gud, gick och gick och kändes som en evighet. Men tog mig runt där. Tog mig vidare med tunnelbanan sen och tog mig mot Checkpoint Charlie och kollade in currywürst museet. För här i Berlin verkar ju just det en stor grej. Fick ett litet smakprov, var väl ok... korv som är dränkt i tomatsås, lite ketchup aktig. Och så lite curry på toppen. Ja.. att det kan bli en sån stor grej. :)
Imorgon får jag se vad jag hittar på. Något gör jag väl.

Lars Eriksson