Ullared

torsdag 29 juni 2017 Ullared, Hallands län, Sverige

Vi vaknade efter en blåsig natt då åtminstone de vuxna vaknat ibland. Per och Jenny monterade ner markisen och fixade sedan frukost.
Efter att ha tömt toalett och gråvatten åkte vi mot Ullared, en ganska kort resa på en dryg timme. Vi fick plats en natt med el på campingen. Det blev plats 222 och kostade 240:-. Vi åt lunch i husbilen och sedan gick hela familjen mot det stora varuhuset. Jenny gick en stund själv och övriga kollade på leksaksavdelningen. Efter en fika gick vi till barnavdelningen där Elin hittade massor av intresse och Lukas en tröja och en skjorta. Vi avslutade shoppingen med inköp av foppatofflor till barnen.
Med lite tröttare fötter gick vi tillbaka till campingen och fixade middag (rostad potatis, kort och hamburgare). Jenny gick tillbaka till gekås och övriga spelade minigolf. Kvällen avslutades sedan med spel, den här kvällen blev det premiär på nyinköpta familjeversionen av trivial Pursuit.