Snart dags att ge mig ut på nya äventyr

söndag 9 juli 2017 Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är det inte många dagar kvar tills jag ger mig ut på nya äventyr. Den här gången till Mongoliet. Jag vet inte hur stor kontakt jag kommer att kunna ha med omvärlden, eftersom jag kommer att befinna mig långt från civilisationen och i stort sett ett väglöst land (endst 90 mils vägnät finns). Jag kommer att befinna mig den ena perioden i den norra bergiga delen och den andra i den sydöstra delen av Gobia öknen, långt från internetuppkopplingar.  Men skulle jag kunna få kontakt med yttervärlden, har jag i alla fall laddat upp min Resdagbok, för de som vill följa mig. Om det är någon, som inte vill finnas med på min lista får ni höra av er!
Lite fakta: Mongoliet är 3,5 gånger större än Sverige till yta, har ca 3 milj inv. varav 1/3 bor i huvudstaden Ulaabaatar. Det blir 1,9 pers/sq.km mot Sveriges 22 pers/sq.km, som anses vara glest befolkat.
Kram Kerstin

Kerstin Hjelm-Karlsson
Senast aktiv - från Hatgal, Chövsgöl, Mongoliet
Kommentarer
Postat av Per

Trevlig resa.

Postat av Lillsyrran

Hoppas du kommer åt litet nät för det skulle vara väldigt roligt att få följa med på den här spännande resan.
Önskar dig en väldigt spännande och trevlig resa.