På väg till Zanzibar
På väg till Zanzibar

Mot Zanzibar

måndag 17 juli 2017 Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi så sugna på att koppla av och njuta efter 3 dagars ganska krävande aktivitet och många intryck på tanzaniska landsbygden. Det känns kul att komma utanför turiststråken och uppleva vardagen, men nu vill vi till Zanzibar och slappa vid Indiska oceanen.

Keybwanas far ska vara chaufför. Han är tydligen chef för ett fängelse och klarar sig förbi poliskontrollerna som finns ganska tätt. Resan tillbaks till Kilimanjaro går undan. Stannar för lunch i Mochi, där vi stöter på en annan guide med Kilimanjarobestigning som specialitet. 7-dagarsvarianten via whiskeyleden låter bra, men inte denna gång😎
Bra propellerflyg tar oss till Zanzibar där vi hämtas upp för avfärd mot Kiwenga och Bluebay Resort. Totalt mörker längs vägarna och massor av människor och cyklar. Reflexer existerar inte, en del går med ficklampor, men de flesta tar bara ett steg åt sidan när vi susar förbi. Vi kommer fram vid 20 ungefär.
Vilket himmelrike när vi kommer fram, rena drömmen med enorma sängar och spaciösa rum. Levande musik till middagsbuffen 🎶
Anna spinner som en katt, det är så här det ska se ut👌 Imorgon ska vi bada!

lindvallarna
Senast aktiv - från Flädie, Skåne län, Sverige