Med märkeskläder till Bremen

måndag 17 juli 2017 Bremen, Tyskland

Rickard har hela tiden sagt sen vi kom överens om denna resan att vi skulle göra ett besök i Metzingen. Det är en liten stad utanför Stuttgart som är känt för att ha en outlet inne i city med bara märkeskläder. Vi åkte dit och jag märkte direkt att Rickard var i himmelriket, jag började förstå vad han menade.. butik efter butik ex Lloyd,  hade kläder som låg på minst 50% billigare än i Sverige. Jag själv har aldrig varit förtjust i märkeskläder,  men nog allt köpte jag strumpor på Hugo Boss.
Efter besöket på ca 1,5 timme var det dags åka vidare, nu var slutmålet Bremen,  vilket är ett antal timmar i bil, resan gick ofantligt bra utan några större köer, och vi kom fram till vårat hotel som heter Intercity runt 19.45. Detta hotell ligger vid Hauptbahnhof, spårvagn och tåg utanför dörren. Efter incheckning åkte vi till Bremer Marktplatz, och käkade god mat på John Benton som vi blivit rekommenderade att besöka.
​​​​​​Efter den goda maten tittade vi lite på stan och åkte spårvagn. Deras spårvagnar här är liknande dem vi ska få i Göteborg om några år.

Detta är sista kvällen på våran resa, imorgon åker vi hem och beräknas vara i Göteborg vid 23.20 om Stena Line kan hålla tiden 😁

Ha de gött!

Alexander Oscarsson