Väntegodis
Väntegodis

Resdag med okonomiyaki som avslutning

torsdag 27 juli 2017 Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Idag blev det en lång resdag. Vi gav oss av från hotellet i god tid och när vi kom till stationen fick vi efter  en stund reda på att vårt tåg var inställt. Ställde oss i kö för att boka platser på nytt tåg som skulle avgå drygt en timme senare. När det var dahs för det att avgå fick vi reda på att det bar en halv timme försenat. Sen tog det extra lång tid och blev ännu en halv timme mer försenat till Osaka där vi skulle byta. Missade vårt tåg där och fick byta till ett som gick ännu en timme senare. Till sist kom vi i alla fall fram till Hiroshima där vi unnade oss en taxi till hotellet, drygt tre och en halv timme senare än planerat. Fördelen var att vi passade på och äta något gott medan vi fick vänta. När vi kom till hotellet gick vi ut direkt för att äta. Det blev okonomiyaki på ett omtalat ställe. Det var tre våningar med samma typ av restaurang. Det de gör är i okonomiyaki, en sorts japansk "pizza"/omelett med diverse ingredienser som man själv får välja och sen tillverkas det direkt framför en. Intressant och gott.

Hans Almström
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Kommentarer
Postat av Anna

Låter intressant med "pizzan"! Kul att se vad ni har för er.