Lugnet, Falun

onsdag 2 augusti 2017 Falun, Dalarnas län, Sverige

Alla har sovit gott inatt, människor och djur. Trodde nog att de små skulle känna sig osäkra och lite otrygga. Men har verkligen visat sig från sin bästa sida. Måste säga att vi varit lite oroliga på hur vi skulle ro detta iland. Med 2 terriertjejer med sig kan ju det mesta hända. Lilla nyfikna fröken Garbo bröt sig ut alldeles på egen hand. Hon hittade en glugg i tältet och vips var hon och hälsade på grannarna. Dom tyckte hon var söt 😅 Tur det.
Blir bara en natt här så efter frukost blir det bara att packa ihop det vi fint byggt upp. Ch det fort. Från ingenstans kommer det blött från himlen. 17:s gubbar så fort vi får ihop tältet, hundarna in i bilen och resten av våra grejer. Och lika snabbt hade regnet dragit förbi 💪🏼
Innan vår färd vidare någonstans..... tar vi oss upp till hoppbacken via mördarbacken. Yes de fyrbenta med. Vilken backe. Förstår verkligen inte hur någon orkar detta med skidor på. Tar oss till hoppbacken och vilken vy. Ser dock bara skog och några sjöar men ändå lite magiskt. Vi kan inte åka ända upp i hoppbacken utan blir kvar på...backen s a s. Har man hundar med får man avstå lite. Men vi är nöjd med det vi gjort och sett och vad vi förstått av de små är dom helt slut och nöjd, även spralliga Garbo.
Med en kaffe i handen tar jag och Tom itu med dagens minigolf. En fantastisk bana gjord med Falun som inspiration. Roliga svåra hinder och mycket bra underhållet. Kul att vi fick prova den. Inte min dag idag. Tom var riktigt bra. Grattis!
En tur till falukoppargruva. Gick runt i området och tittade. Check på den.
Åker in till centrum för lunch. Vi har bestämt att vi på vår semester ska besöka restauranger som finns med i White guide listan. Alltså fått lite poäng för god mat, fin miljö och service. Fastnar för Smak med mera. Sitter ute och äter svamprisotto och Tom tar en kalvblaquette med stompa. Självklart riktigt gott.
Vart åker vi nu? Klockan börjar bli 3 och lit chill vill man ju ha. Bestämmer oss för Leksand. En tur på 1 timme, känns bra.
Finns det inga stora vägar på denna del av landet? Skog, skog skog och smala vägar. Jag dör 🤣🤣
Kommer dock fram, till en jättefin camping, stor med liv och rörelse. Me like 😊
Tar hundarna på en kort promenad längs Siljans strand och ser hur molnen tornar upp sig och himlen mörknar. Vi som inte satt upp tältet än. Fort upp till vår tältplats, upp med tältet och när sista pinnen är i marken kommer stora droppar. På med presseningen och där kom lite åska också. Men vi klarade av denna utmaning. Borde få ett diplom banne mig.
Då vår campinglampa gått sönder blir det kortspel i mörker, några gatlampor som lyser upp vid sidan om.
Känner att jag nog inte är riktig campare. Lite samma sak varje dag. Kanske blir bättre om vi stannar några dar på samma ställe. Kan nog bli här. Finns ju både restaurang och pub här 😜Hundarna har börjat fatta grejen med tält, kan slappna av och är tyst och snäll när vi går gör att göra kvällstoalett. Man blir så glad 👍

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Kommentarer
Postat av Lena och Bill

Så fin resa ni gör. Låter som hundarna kommer att gilla denna semester som bästa EVER! Klart terrierflickorna är duktiga - vad trodde ni?
Man behöver inte bo i tält varje natt :)
Hoppas ni slipper mer åska och regn. Var rädd om er!