Det blev ca 300 km totalt...

fredag 11 augusti 2017 Kristianstad, Skåne län, Sverige

Ja nu är vi hemma igen...de två sista etapperna var Kristianstad-Brösarp och Brösarp- Simrishamn.
Sträckan till Åhus-Rigeleje gick förbi Ålakusten...var lätt och lite hemmatam för mig...innan dess bjöd Ylva på glass på Torget i Åhus..men från Rigeleje kom stigningen upp mot Maglehem...därefter den grusbelagda järnvägsvallen ner till Brösarp...och sen tog vi av mot Bertilstorp...och där var det en oväntad lång stigning, så vi fick "sitta av" våra cyklar...men väl upp så kom vi till Åkaröds skola som numer är ett STF-vandrarhem. Åkaröds skola är ett "tidsdokument" välbevarad och personalen har varit bygden trogen i många är.
Och efter duschen föreslog Ylva en vandring till Hallamölla, ca 7 km t o r...jag tvekade men genomförde vandringen...och det ångrar jag inte. Vi fick se Skånes största vattenfall.

Det har varit en väldigt bra vecka med gott väder...men själva ledens sträckning ger jag bara godkänt och jag tror inte leden blir någon stor "hit". Vi mötte bara ett fåtal cyklister under hela veckan.
Ha det fortsatt gott i Sommar.
Jonny Persson

Jonny Persson