Oklahoma

lördag 12 augusti 2017 Oklahoma City, Oklahoma, USA

11 augusti 2017.

Idag har vi (läs: mest Påhl) (jag har inte varit helt pigg men det håller på att ordna upp sig) (lagom tills det är dags att sova..) kört från Memphis till Oklahoma City.  Mestadels Interstate 40 West. Ca 75 mil. Jag körde väl 20 eller så där mitt i. Huvudvärk, väldigt trött och ingen riktigt aptit så orkade inte mer. Somnade direkt vi bytte chaufför vid en mack. Förutom lite regnoväder har inget särskilt hänt längs vägen.

Mat idag har bestått av pannkaksplättar med sirap till frukost, chips och cola till "lunch", taco bell veggiebowl till middag och en slushie på kvällen. Lagom nyttigt det här. Iaf glad att de hade bönor på taco bell, känner att jag snart har proteinbrist. Om det ens är möjligt. Finns lite lite vegalternativ meeeeen I will survive!

Motellet här i Oklahoma är väldans fint. Eller ja, allt är relativt men det är ändock ett billigt motell och mtp det så är det fint. Inte sett några suspekta fläckar eller dyl än iaf. Personalen är väldigt trevlig. De varnade för tornados som ska komma in över Oklahoma de närmaste dagarna, och tipsade om att ta skyld på närmsta sjukhus eller polisstation om det skulle inträffa medan man kör. Men vi bör klara oss, ska vidare till Amarillo redan imorgon. Runt 40 mil så får se vad vi kan hitta på där när inte hela dagen spenderas i bil.

Jag lyckades föresten glömma min plattladdare i Nashville så min sysselsättning på kvällarna är telefon samt läsa. Rekommenderar inte the shining när man befinner sig på ett skräckfilmsmotell såsom det igår. Oj vad fantasin tog fart när jag la ifrån mig boken. Tack för det lillebror!

/ Amanda

Amanda