Benen istället för bilen

fredag 11 augusti 2017 Boston, Massachusetts, USA

Kl. 21.00
En varm sommardag, tur att det fläkta annars hade stadspromenaden kunnat ha varit olidligt. Massa med utländska turister här, det har vrit tunnt sått med den varan tidigare under resan.
Boston är en ganske trevlig stad med gammalt och nytt blandat i en enda röra. Gick den utstakade " freedom trail", en vandring med platser anknutna till the war of independence, Boston tea party, deklarationen av independence etc. Mycket Adams, Paul Revere med mera, deras gravar ingick i promenaden. Allt som allt intressant och ett bra sätt att bekanta sig med staden.
Utöver det besöktes saluhallar,med vidhängade krogar
("Cheers" bland andra) - lite för turistig för mig. Dottern skulle ha varit salig över de fantastiska utbud av matställen med krubb från alla världens horn. Själv valde jag irländsk och en Ruben sandwich.
När jag tyckte att det räckte med motion återvände jag till hotellet via habour boardwalk promenaden. Väl tillbaka i rummet upptäckte jag att det visades Premier League i direktsändning, Arsenal dessutom och de vann. Imorgon visas Brightons första premier league match någonsin, vilket har kullkastat eventuella planer. Matchen går 12.30 så det får bli en morgonpromenad och en senare eftermiddags ditto. Fastan väderprognosen är inte så bra, jag får hålla tummarna för en dags riktiga ruskväder.