Stillastående händelserikhet

lördag 12 augusti 2017 Boston, Massachusetts, USA

Kl. 19.45
Sitter i lobbyn och skriva, då wifi:n på rummet har pajat - så det här blir kort. En kortare promenad i närområdet för att leta frukost (ingår inte i rumspriset) ledde till att den intogs på en fik inhyst i hotellet. Måttligt upphetsande.
Promenaden efter frukost ledde mig till Bostons evenemangs- och konferenscenter där det hölls ett Comicon jippo. Oj, oj, oj - the meeting of the nerds. Flera människor än på Hammarbys hemmamatcher, många utklädda till sina favorit seriefigurer - kände mig som i en avsnitt av "Big Bang Theory". Flera såg ut som Sheldon också. Att stå och titta slutade vara kul och det fanns en match på tv som måste tittas på.
Den gick inte så jävla bra heller, men det hade jag inte väntat mig. Efter det pajade internätet, som teknikerna skyllde på nerdarnas invasion på hotellet med alla deras spel och konstigheter - tveksamt tycker jag men vad vet jag.
Imorgon hade jag planerade en kustkörning till Cape Cod men erfarenheterna tidigare har fått mig tänka om. Toys'r'us står som förste port of call, sedan inåt landet - vilket betyder att både Rhode Island och Conneticutt kan kanske besökas, som betyder.......