Del 2 av min resa

lördag 12 augusti 2017 Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.

Jag har nu varit i Panama i cirka tre timmar och klockan är lokal tid 22:15. Jag har således förflyttat mig en tidszon. Vad har jag gjort hittills? Jag har åkt buss från flygplatsen till Panama centrum vilket var en upplevelse. Det kändes som om jag klev in på ett diskotek då bussen som var av amerikansk skolbuss stuk hade lampor som blinkade i olika färger. Längst fram i bussen fanns en tv som visade musikvideo vars musik strömmade ur högtalarna. Jag upptäckte att det saknas skyltar med gatunamn på husen så hade lite svårt att hitta till hotellet. Men människorna i Panama är väldigt hjälpsamma så det gick bra. Har precis ätit kvällsmat och ska hoppa i säng. Idag har jag ett enkelrum vilket känns skönt.

Det negativa är att jag tycks han dragit på mig en förkylning. Vaknade igår med lite ont i halsen och med rinnande näsa som sedan blev till nästäppa. Jag tror AC och allt badande kan vara en orsak till derra. Igår hade jag en ganska usel dag och var väldigt ledsen på kvällen. Då jag checkade in via nätet för flyget till Panama stod det att jag ej hade bokat någon väska. Dessutom lyckades jag inte uppdatera den information om Best of Panama resan så jag saknade inlogg. Naturligtvis har jag inget inlogg till deras hemsida så jag bokat min resa via Kilroy. Utöver detta så var jag trött och början till sjuk samt att alla problem som varit under resans gång inte gjorde saken bättre.. Grät en skvätt och önskade att jag var hemma och ej på vandrarhemmet som har rökelser vilket jag inte tål så detta gjorde liksom inte saken bättre. Jag tog två Alvedon och gick och la mig och sov v ganska många timmar i natt vilket jag tror var välbehövligt. Idag då jag checkade in på flygplatsen så hade jag visst en väska, så allt krångel igår hade jag kunnat slippa. Typiskt!? God natt, men bör kanske skriva god morgon istället då klockan börjar närma sig halv sex hemma i Sverige. Här är det än så länge lördag den 12 augusti i några timmar till.

Christina G