När resan inte är målet...

tisdag 15 augusti 2017 Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss från Kiruna till Karesuando. En liten tur på sådär 3 timmar. Efter det ska jag och Kajsa hänga med en taxichaufför som eventuellt kommer dyka upp när och där jag anser att vi bestämt och som eventuellt pratar bred norrländska alternativt finska (mycket svårt att avgöra under telefonsamtalet vilket också indikerar graden av kommunikation vi presterade..😖) Om taxiresan blir av och dessutom framgångsrikt, kommer vi att vara i kilpisjärvi runt 19-tiden ikväll. Sen följer enbart en nätt båtfärd på ca 30 min innan vi kan klappa på betongklumpen som är treriksröset och äntligen påbörja det som egentligen är själva resan. Just nu liggger allt fokus på att få till sista turerna kring uppresan, så jag misstänker att jag kommer känns mig choklad och överrumplad, eventuellt även kränkt, när själva vandringen ska påbörjas..

Planen var ju att förberedelserna vid det här laget skulle vara utförda på en nivå där ocd-personligeheter hade trivts och dansat av glädje. Den verkliga situationen ärmen kaosartad och jag skyller eventuellt helt på mitt jobb och all energi som stulits från mig i sommar. Trötthet på en nivå där jag fnissat och gibbklappat mig själv på låren varje gång jag tänkt tanken att träna/provpacka ryggsäck/ torka mat eller gå in skorna, vilket annars var planen jag hade för denna sommar. Med andra ord känns det minst sagt spännande att jag och min 26-kgs ryggsäck, packad med diverse spontant nedslängda föremål som aldrig provats i fält förut, ska härja omkring i fjällen under några månader framöver.. men jag tänker att det bara är första delen som kommer suga ordentligt, efter det kommer muskler ha byggts och trampdynorna kommer ha stadga likt den vigaste bergsgets. Jag tänkte ha den bilden som målbild första sträckan som är den mellan Treriksröset och abisko, ca 19 mil om jag inte går vilse eller bosätter mig i norska fjällen pga utmattning..:)

ha det

Camilla Hiding