En promenad i sardinburken

lördag 19 augusti 2017 Chicago, Illinois, USA

Kl. 21.00
Vaknade till en strålande sommardag, solsken och inte en moln på himmeln. Kan man struntar i det fina vädret och kollar på fotboll. Javisst kan man det även om det naturligtvis går åt helvete. När matchen var slut kände jag mig förpliktigad att ge mig ut i sommaren och bestämde mig för det vanliga promenadstråket nere vid Lake Michigan.
Väl där upptäckte jag två missräkningar. Det första var att det var lördag, vilket jag borde ha tänkt på. Det andra var att det var en luft och vatten festival, vilket jag hade ingen aning om. Mer folk än jag hade sett sammanlagt under hela vistelsen dittills. Hade jag varit hemma hade jag vänt mig om och gått hem, men är man på semestern så är man. Gick tappert fram bland folkvimlet en antal kilometer i sol och trettiograders värme.
Flyguppvisningen var de tidigare åsedda jaktflygplanen, vars främsta syftet tycktes vara att lämna halva Chicagos befolkning med bestående hörselskador. Ett tag var det så högt att pacemakern hamnade i halsen, otroligt. Efter ett par timmar tyckte jag det räckte och återvände till hotellet.
Middagen intogs på Webers Grill (i hotellet) där jag åt resans första (och enda) steak. Gott var det.
Nu tittar jag på en "Big Bang Theory" maraton, a very suitable last evening all things considered. Imorgon skall jag försöka få tiden att gå på ett lugnt och osvettigt sätt innan det är dags att åka till O'Hare flygplats.
En ganske så lyckad roadtrip och storstadsbesök har nått sitt slut.