Inför resan

söndag 3 september 2017 Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej! Kände att det var dags att inviga min resdagbok nu när det bara är tre veckor kvar tills jag sitter på ett plan för att starta mitt nya liv.

För er som inte vet heter jag Louise, 26 år och har alldeles för mycket energi för mitt eget bästa.
För några månader sen kände jag att jag var trött på vardagen här i Sverige. Jag trivs inte riktigt i det där hjulet som man lätt hamnar i. När mina vänner började skaffa barn, förlova sig och köpa hus tänkte jag att det var dags för mig att prova något nytt.
Jag la ut en annons på Facebook, att jag sökte jobb i Australien, varför just Australien är egentligen rätt oklart.
Jag fick 55 svar på min jobbannons med jobb i hela Australien, men är det något jag lärt mig så är det att INTE välja jobb efter städer utan att välja ett jobb som passar dig, där du vet att du kommer trivas. Så efter många om och men tackade jag ja till ett jobb i Darwin.

Darwin har tropiskvärme året runt, några månaders regnperiod annars väldigt torrt och varmt. Du kan inte bada i hav eller sjöar då det finns krokodiler, hajar och giftiga maneter.
För er som har sett crocodile dundee så spelas filmen in där i det området.

Det positiva med Darwin är att det är
nära Bali 2,5 h med flyg och att det är otroligt fin natur. Det är en lagom stor stad och med mitt schema har jag möjlighet att resa en del både inrikes som utrikes. Därför känner jag att jag är nöjd jag kan äta kakan och behålla den på samma gång.

i Darwin väntar jobb, bostad, bil och nyfunna vänner genom Facebook. Är det inte rätt sjukt? Att allt är ordnat bara sådär?!

Jag har skaffat visum, nytt pass, försäkring, hyrt ut min lägenhet och sagt upp mig från mitt jobb. Det som står kvar på listan är att fundera på om jag ska sälja min bil eller ej, köpa en Gopro och lite annat smått och gott.

Allt har gått så snabbt att jag har egentligen inte hunnit reflektera över att jag ska flytta till andra sidan jorden om några veckor! Jag har inte hunnit bli nervös än. Inte förstått att jag inte kommer få träffa min familj, vänner och hund på ett år om inte mer!

Jag tänker att resdagboken kommer att vara det stället där jag kommer dela med mig om allt. Mina resor, positivt som negativt, äventyr, tips och råd.

Så kära släkt, vänner och ni okända som vill veta vad jag har för mig eller är intresserad av att göra något liknande, välkomna!

Vi hörs igen inom kort :)

Eder Louise