Bodensjön med blommor och en resa i tiden

fredag 22 september 2017 Seefelden 10, Uhldingen-Mühlhofen, Baden–Württemberg, Tyskland

Natt nr 4 hamnade vi mitt ute på Tyska landsbygden, vid en liten by som nästan helt var omringad av en flod. Byn var liten men där fanns 3 värdshus 4 pensionat en slakteributik och ett trämöbelsnickeri.
Färden fortsatte genom det otroligt vackra sydtyskland ner till Bodensjön. Där parkerade vi husbilen med sjöutsikt  och åt en god middag på campingens värdshus.

Dagen efter cyklade vi längs sjön till byn där båten till Mainau går ifrån.
Mainau är en otroligt vacker ö med en trädgård som täcker hela ön. 150 år gamla gigantiska träd , 250 olika sorters dahlior som ex. Här finns allt i blom och träd väg. Så vi fick lite idéer till vår trädgård vilket var meningen med besöket bl.a. Åt en härlig lunch innan tillbaka färd.
Morgonen efter cyklade vi åter till byn för att besöka Pålbyggnads museet  det största i Europa. Uppbyggda hus på pålar i vattnet som det troligen såg ut på sten- och bronsåldern från 6000 år sedan framtill 2000 år sedan. En intressant upplevelse.
Efter det cyklade vi tillbaka till husbilen och drog vidare mot Alsace och Frankrike.

Nu ska det bli gott att njuta av det franska köket.

Gunilla Gustafsson
Senast aktiv - från Briare, Centre, Frankrike