Riolo terme till Riccione

tisdag 3 oktober 2017 Riccione, Emilia-Romagna, Italien

Tisdag.

Idag var det då dags för transferdag. Cirkus 10 mil cykling. Förutom någon liten knix för att ta sig ur Riccione så var turen platt.

Körde med en mellangrupp igen, platten går ändå rätt bra nu. Men jädrans vilken fart det var i perioder. Glad att jag hann med dom andra. Jag drog inte mycket alls, var mest bara fram och vände. Min logik är att om man är svagast i klungan är det dumt att ta ut sig allt för mycket genom att dra, tar man slut så sinkar man bara än mer. Kände mig dock osäker i klungan i perioder så då höll jag mig helt längst bak. Får tacka klungan att jag höll mig så pigg hela vägen!

Planen var att äta lunch på rundan, men det blev fika vid 3 mil och sen började vi leta lunchställe vid kl 14 för vi tänkte det var rimlig tid att äta. Då hade vi dock bara 2-3 mil kvar och när vi ändå inte hittade i första stället vi letade så körde vi på. Några stannade i Rimini och käkade, men nio av oss drog hem till hotellet. Jag kände mig oförskämt pigg alltså, kunde ligga längst fram och dra i 30-33 km/h och det kändes inte jobbigt alls.

Väl framme i Riccione så körde vi till hotellet, sen började vi leta lunchställe. Dock hade allting stängt klockan 15 och klockan var 15.05.... Men tillslut hittade vi ett litet kebab/pizzahak som var heeelt okej! De flesta ställena är väl dock heeelt okejiga efter 10.5 mil på cykel.

Blev inte många foton idag. Jag cyklar mer och fotar mindre än tidigare resor, helt klart! Fotade dock mitt styre, lånade en GPS med rutten inlagd så styret blev NGT fullt. Har ju pulsbandet kopplat till min Fenix 3 klocka och den är även kopplad till mitt garminkonto osv så behövde den också. Bästa med den lånade GPSen var att fika var inlagt på den! Slänger upp en bild på en frukost också, världens nyttigaste är inte jag.

/ Amanda

Amanda