Santa Fe

torsdag 12 oktober 2017 Santa Fe, New Mexico, USA

Hej boken!

Vi befinner oss i detta nu på ett motell i Santa Fe, New Mexiko. Temperaturen har stigit en aning sen sist, vilket är väldigt skönt. Igår när åkte från Albuquerque var det runt 20˚C och strålande sol, vilket passade oss bra när vi skulle vandra runt i nationalparken Tent Rocks. Men jag kommer tillbaka till detta. Vi börjar med färden från Amarillo.

På tisdagsmorgonen rullade Forden vidare från Amarillo mot Albuquerque, vägen som sträcker sig mellan dessa städer är Route 66 eller Historic Route 66. Landsvägen som är en av USAs ursprungsvägar och som har gjort ett avtryck i den amerikanska historien. Inte minst under 30-talets depression.

Vi nådde Albuquerque på tisdagseftermiddagen, vädret hade blivit bättre och det var inga problem längre att gå runt med T-shirt. Kvällen tillbringades på Albuquerques huvudgata där vi åt mat, drack öl och lyssnade på väldigt skön livemusik.

Onsdagsmorgonen var vi inte allt för pigga efter gårdagskvällens trevligheter. Men efter en dusch och frukost på det, så var vi relativt okej för att sätta oss i bilen och köra mot Tent Rocks. Detta landskap som har bildats av ett gammalt vulkanutbrott, och som över tid med hjälp av väder och erosion blivit mäktiga stenformationer. Här vandrade vi runt i timmar för att komma upp på toppen, och få en fin överblick på det lite ekivoka landskapet.

Efter vandringen var det dags att köra vidare mot Santa Fe. Väl framme var det två trötta grabbar som gick ut och käkade för att sedan gå och knyta sig.

Idag har varit en väldigt lugn och skön dag. Vi började med att köra upp till en nationalpark som ligger 30 minuter utanför Santa Fe. Efter det häng i inne i stan som sedan avslutades med pool och pizza.

Imorgon bär det av mot Flagstaff och Grand Canyon, vi hörs av då.

Marcus Robin
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Kommentarer
Postat av Susann Persson

Så jäkla bra bilder! Verkligen kul att läsa om er resa och upplevelser ! Ha det fortsatt gott! Sussi och Stefan