Vegas!

onsdag 11 oktober 2017 Las Vegas, Nevada, USA

Heej!
Nu var det länge sen jag skrev några rader här men det har inte hänt allt för mycket sen sist! Vi passerade Hooverdammen på väg till Vegas sen har vi mest slappat vid poolen, shoppat lite och hängt på "The strip".
​​
Det finns så mycket att se här så man blir aldrig klar :) Vi har mest bara gått och strosat, in på hotellen som är så stora så man knappt hittat ut igen! Varje hotell har eget kasino, flera restauranger och butiker och en massa coola saker att se på! Hela USA känns som en sagovärld men i Las Vegas multipliceras galenskapen några gånger 😂
Här finns frihetsgudinnan, eiffeltornet, pyramid från Egypten, Venedig osv osv osv... Det är fontäner, vulkanshow, clowner och alla möjliga figurer på stan!

Vi har ätit en massa god mat, en kväll var vi på buffé på hotellet Bellagio som jag läst så mycket gott om! Det var galet mycket mat på buffén, jag hade tallriken full bara på skaldjur! Tyvärr smakade inte maten lika mycket som man kunde önska, buffébordet var desto bättre och som sig bör rullade vi i princip ut från restaurangen 😂

En kväll köpte vi biljetter till The Mentalist på hotellet Planet Hollywood. Han har haft egen tvshow på någon amerikansk kanal men tror det är honom jag sett på tv hemma också! Det var helt sjukt coolt att se! Han listade ut siffror och var folk gömt tärningen han gett dem osv, trots förbundna ögon flera gånger om! Samtidigt visades oddsen för att han skulle kunna gissa rätt så många gånger i rad, tillslut var det uppe i en på 800 miljoner! Som sagt, helt sjukt.. Men det ballaste var ändå detta: alla i publiken fick lägga en lapp i en låda på scenen där man fick skriva namn, några frågor man ville ha svar på samt ett fakta om sig själv.. Han pratade med ett antal i butiken och kunde rabbla både fullständiga namn, namn på deras barn och telefonnummer till respektive! Ja inte vet jag vad man ska tro men ballt var det! Tyvärr klarade sig både jag och "tommy" (som Leif kallar sig här för ingen kan uttala hans namn 😂)  från att komma upp på scenen!

Idag flyger vi till Nashville! Det känns faktiskt vemodigt att lämna Vegas, jag känner mig inte riktigt klar med stan än men samtidigt börjar jag längta hem också 😊

Kram på er!