Från Arlanda i Sverige till Upington i Sydafrika.

söndag 12 november 2017 Upington, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Jag vaknad kl 7 på morgonen och kunde inte somna om. Busan låg bredvid på soffan och snarkade och vid 7.45 kom Blinca upputan att skälla. Bara glädje och massa mys. Vi laddade med god frukost och innan vi åkte blev det hemmalagad risgrynsgröt. Klockan 13.30 kliver Vi två pirriga och glada Canontjejer  in på Arlanda. Givetvis blir det lite strul vid incheckningen och en snäll man fick hjälpa oss. Vi pustade ut ordentligt när vi slapp väga in handbgaget och satte oss för att ta en fika i väntan på att vår flight skulle ropas ut. Väntade gjorde vi nästan för länge för inte ropades det upp vår flight och som tur var gick vi bort för att kolla och då höll folk på att gå på planet. TÄNK ATT VI NÄSTAN MISSADE PLANET!

Första mellanlandningen var på Heatrowh i London. När vi klev på planet till Johannesburg var det rena feststämningen på planet. Det lyste av röda och lita lampor på väggarna. Champagne stod framme då vi skulle gå in och jag blev alldeles förvirrad av alla glas att jag råkade svänga liiite fel och tog två steg in i fel avdlnid. Jag blev vänligt hänvisad till ekonomiavdelningen. Att sova på flygplan är inte min grej, jag kan bara inte. Så jag såg filmer, drack lite extra vin, drack mitt medtagna Vatate...inget hjälpte.

I johannesburg fick vi stå i passkön i nästan 50 min. Det var lite tröttsamt och vi var glada att vi hade god tid på oss. när vi hämtat våra väskor bytte vi vinterkläderna mot sommarkläderna. Sen rullade vi bort till nästa plan som skulle ta oss till Upington. Nu var det lite svårt att hålla sig vaken, slumrade till ca 10 min innan vi fick drycken serverad.

Framme i Upington stod våra reseledare Jan Pedersen och John Siggesson och väntade på oss. Vi kom fram till Sunriver Kalahari Loge. Tröttheten var som bortblåst. jan rekomenderade oss att gå ner till Orage River och fota fåglar. Jag och Anette valde att slappa en stund vid poolen, där fanns faktiskt en and som låg och tittade på oss. Vårt rum var fint och vi hade en egen altan. Innan maten strosade vi runt i trädgården och under maten kom tröttheten efter vart vakna i 39 timmar så det blev att trava i väg till rummer för att sova.

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

Dag 7 av 15
15 Bilder 2 Besökta platser 2 Dagböcker Till resan