Cairns och Port Douglas.

tisdag 14 november 2017 Port Douglas, Queensland, Australien

Efter mycket om och men så tog vi oss från Kakadu Nationalpark. Hade ju lyckats köra grusväg med våran hyrbil, så fick lov att leta biltvätt. Eftersom vi båda är tidsoptimister så var vi ute å sista minuten som vanligt. Hade ungefär 1 timme på oss tills flyget gick. Aldrig tvättat en bil så fort i hela mitt liv. Men jävlar va ren den blev.
Kom fram till flygplatsen med andan i halsen. Sjukt nervös när kärringen skulle besikta bilen. Hon sa inget som tur var. Hoppas det håller i sig. Haha.
Gick vårat snabbaste in och checkade in. Vi hann! Woooho!
Kom till flygplatsen i Cairns och hämtade ut nästa bil. En toyota hybrid bil. Fin, snabb och drar typ inget. Bra i det här dyra landet. Vi blir typ ruinerade här. Tog en lugn kväll i Cairns och dagen efter bar det iväg mot Kuranda skyrail och sen tog vi tåget tillbaks till stationen. Sjuka vyer! Trodde inte Australien var såhär bergigt och fint. Åt godaste vegburgaren uppe i Kuranda. Synd man ska hitta godaste maten uppe i regnskogen. Haha.
Tog våran snabba bil och styrde mot Port Douglas. Bor i en sjukt nice lägenhet här. Och staden är verkligen liten och mysig. Galet lång strand men inte så fint vatten. Plus att det är varning för krokodiler och maneter. Så ingen badning. Men en hel del promenader och mat. Vem älskar inte mat liksom?
Igår var vi till Cape Tribulation. Regnskogen möter havet där. Hade lite otur med vädret, men var väldigt fint ändå.

Imorn kör vi typ 70 mil ner till Airlie Beach och Whitsundaysöarna. Det blir awesoooome!

Charlotte Eriksson
Senast aktiv - från Port Douglas, Queensland, Australien