Lite av varje

tisdag 14 november 2017 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-11

Vi börjar vår dag med att ta en taxi 06:45 till en golfbana där vi ska spela Med Eric och Julie från Toronto i Kanada. Vi är där 07:30 där möter E och J upp vi börjar spela ganska snart och känner rätt omgående att det kommer att bli mkt varmt. Jag spelar ganska bra när E överraskar med att slänga upp en öl och vi konstaterar att det e efter lunch hemma, värmen gör sig mer påmind och efter 6-7 hål så mår man inte bra. Sista nio är bland det värsta jag spelat, värmen söker mig när Eric slänger upp en ny öl. Den går rätt upp i boet. När rundan väl e slut så bjuder dom över oss till sitt hus för en drink. Eric blandar ngt som är oerhört gott vet dock ej vad men den sitter där den ska.

13:30 så kommer Gilberto Rodriguez och hämtar oss, väl hemma så är man extremt tom på energi så det blir till att sitta och halvsova. På eftermiddagen så går vi ner till Banana Beach och tar en drink och kollar när solen går ner.

2017-11-12

Vi slappar hela dagen, hänger vid poolen går en lång runda längs havet. På kvällen har vi en jordbävning på 6,5, gunga till rätt bra ett par minuter senare kommer en till.

2017-11-13

Dagen börjar som vanligt med ett par timmar i trädgården för att bara sitta och vänta in Italien Sverige. 13:45 Lokal tid smäller det och det e gott om svenskar på sportpuben, en och annan italienare är också på plats. Med direktkontakt med folk hemma under matchen så blir det en mkt spännande tillställning, spaningen gör så att det extremt dåliga spelet blir ganska intressant. Jag har en italienare sidan om mig som sitter och svär på sitt språk och tycker att svenskarna filmar, slut signalen ljuder och alla svenska vrålar. Kul upplevelse. Kvällen och natten bjöd på åska och regn, skönt.

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica