I solen, på toppen av Col du Bel Homme

Cykel, fisksoppa och BB

tisdag 14 november 2017 Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Tisdagen kom med ytterligare solsken. Efter frukost förberedde vi dagens lunch; fisksoppa med vitlöksaioli. Pär tog sig an soppan med lök, potatis, morötter, fänkål m m och jag knäckte ett ägg och rörde ihop gulan med vitlök, vinäger och olja.
Eftersom det var en fin dag tog vi cyklarna och åkte via Callas upp till Bargemon. Där blev jag sugen på att göra ett försök med Col du Bel Homme och upp kom jag, även om det inte gick fort. Hastigheten var högre på vägen ner för toppen ligger på dryga 900 m ö h och dalgången mellan Claviers och Bargemon på ca 350 m ö h.  Väl hemma smakade det bra med fisksoppa.
På eftermiddagen har vi varit i Draguignan och sett en fotoutställning om BB, d v s Brigitte Bardot, i en renoverad kyrka, som används för utställnings- och konsertändamål. Bardot slutade filma i mitten av sjuttiotalet, ca 40 år gammal och har sedan ägnat sig åt djurskydd i olika former.
Nu är det sista kvällen i Claviers.... åtminstone för den här gången och nu ska jag packa för att åka hem i morgon. Jag ber att få tacka dem som följt mig på resan. Det är alltid trevligt att ha kontakt med er och jag ser att det är fler som kollat vad jag har haft för mig.