många steg och ändlösa stränder.

söndag 26 november 2017 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Ändlösa steg på stranden.

Idag har vi varit i Santa Teresa i 1 månad och vi trivs fortfarande och njuter så mycket vi bara kan.   Den sista veckan har vi mest chilat.  Det har blivit  någon träningsrunda och lite Yoga så klart men vi har hålt oss här hemma omkring.  Det blir en hel det promenader.  Idag gick vi ut redan strax efter 8 och  man kommer snabbt upp i 10000 steg.  Vi håller oss ifrån vår dammiga huvudgata så mycket som möjligt och promenera på stranden   Går man söder ut ner mot  Mai Pais en lugnare del om man jämför med Santa.  Där e nästan alltid folktomt några få som tar sig en promenad bara.  Fortsätter man kommer man till Svensk stranden som ligger precis vid Costa Ricas första naturreservat Cabo Blanco.  Tyvärr kan man inte ta sig ditfrån stranden utan måste köra runt hela naturreservatet för att ta sig in och där e även några hiking spår men vi har inte varit där änne, det är en bit om man skall köra runt.  Har em ambition att ta oss dit och hika runt någon dag.
Om man går norr ut så är stranden oändlig känns det som.  Man har havet på ena sidan och djungeln på andra sidan.  Här e inte massa stora hotellkedjor utan mest mindre ställe med några bungalows.  På några ställe e det en restaurang inne bland träden där man kan äta gott och titta på solnedgången men det e fantastiskt att bara promenera där, titta på några surfare och bara mysa.  Det lär bli mer folk efterhand somm vi närmar oss absoluta högsäsongen från mitten av december.   Sammy har tagit någon mer surflektion men han berättar säkert mer om det vid tillfälle och jag satt på stranden å e glad för det.  Jag blir trött bara jag ser hur dom försöker ta sit ut genom vågorna.  Pust.   Efter Sammys surflektion gick vi till The Bakery för att inte frukost.  Bara älskar det stället, dom serverar frukost, lunch och middag.  Dom har fika och kaffe som e magiskt allt från supernyttigt till det mest onyttiga och där e alltid fullt med folk.   Kan varmt rekommendera detta ställe.  Vi provade ett ställe precis ovanför oss en kväll, dom skulle ha pizza kväll och beer
happy hour.  Det tog 7 min att gå upp från vårt hus men det är världens uppförsbacke så man blir helt slut.  Restaurangen låg fantastiskt fint med en magisk utsikt.  Dom hade mycket Costarikansk ök i alla möjliga varianter och bjöd gärna så man fick prova innan man beställde.  Vi träffade några
Svenska tjejer som är här och surfar.  Alltid trevligt att träffa nya människor och snacka lite.  Ölen var god, pizzan var sådär.  Man fick inte beställa sin egen pizza utan dom gjorde lite olika pizzor och gick runt med så fick man prova en slice eller två där.  Solnedgången var magisk och eftersom
Jonte och Micke älskar öl får det bli en solnedgång med fam Fäldt  där när dom kommer.
Vi hade ju funderingar på att ev jobba lite här eller voulantära med något men det har vi bestämt oss för att inte göra.  Just nu e vi sjukt nöjda med att bara ta dagen som den kommer.  Fick en påminnelse av Erik här om dagen.   För några år sedan när jag blev nominerad till årets palliativa
omvårdadssjuksköterska var HD och gjorde en intervju med mig,  Det sista som står i den är att jag någon gång vill bo på en tropisk ö några månader och bara ta dagen som den kommer och det e ju precis det vi gör nu.  Så tack Erik för du påminde mig om detta. :)
I morgon ska vi träffa Erik och Julie och på Tisdag har vi bokat en tur och ska ut på hästryggen några timmar.  Det ska bli trevligt.   Önskar er alla
en go vecka.

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Kommentarer
Postat av eva sandberg

Ni verkar inte lida någon nöd,smakar redan på panjislivet.ha det gott från ett regnigt och kallt Sverige.Kramar till er från oss.

Christel Söderstjerna
Christelsoder Publicerat

Det gäller att njuta så länge man kan :)