December utan julkänsla

fredag 1 december 2017 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

December utan julkänsla.

Då har vi kommit in i julmånaden.  Om det inte vore för att man håller sig uppdaterade på sociala medier, noterar julkalendrar och julfester m.m. hade man nog inte tänkt på att det snart e jul.  Här finns inget som påminner oss om att det snart e jul.  Såg här om dagen i vår lilla matbutik att
dom satt upp en lite julgran som blinkade annars noterar man ingenting men det gör absolut ingenting.  Julstress behöver vi inte fundera på i år.
Idag vaknar man till en molnfri himmeln och solen e på väg upp.  Smärtan i baken har börjat lägga sig efter vår hästtur.  Den var verkligen helt fantastisk.  Jag har en väldig respekt för hästar och har inte suttit mycket på en hästrygg men det var väldrillade hästar och dom gjorde som dom
blev tillsagda.  Känslan att galoppera på en öde strand var helt magisk.  Det jobbigaste var skooter turen fram och tillbaks.  Det tog ca 40 min att köra dit, Sammy beskrev resan dit med lite överdrift men det e inte långt där i från.  Med alla dessa hål i marken och snitslande mellan dom
så sitter man inte kopplar av direkt.  Efter hästturen var jag vädligt öm i vissa bakre delar så att sätta sig på scootern igen och i ca 40 mingjorde inte saken bättre.  Men efter 3 dagar kan jag nu sätta mig smärtfritt igen.
Gårdagen gjorde vi inte mycket, det var sjukt varmt så vi hängde mest vid poolen.  Avslutade kvällen ner på Banana Beach med en god kopp kaffe. Kvällen innan blev det ett löppass på standen.  Vi sprang lungt ner sedan blev det lite mer än 3 km med 400 m intervaller och avslutade med en lung löpning hem igen.  Pust det tar hårt att springa i sand och värme men det e lite skönt efteråt.  Ett härligt dopp i poolen efter ett jobbigt löppass e inte fel.
Idag ska vi träffa Anna, hon har kontaktat oss vi några tillfälle och vill att vi ska träffas så vi får se vad vi hittar på idag.
På lördag har vi hyrt en lite bil och ska först köra till Cobano, en lite större stad här där många kör in för att storhandla.  Sen ska vi köra till Eric och Julie, det ska bli trevligt.  Vi ska stanna över hos dom och sedan börjar vi min födelsedag på söndag med en runda golf å det ska bli kul.  Man måste gå ut tidigt och spela för det blir för varmt annars så vi e väl på banan runt 7 - 7,30.
Det blir sista gången vi träffar dom sen åker dom hem  till Canada men kommer tillbaka i mitten på Januari.
Om 2 veckor e det dags att möta Fam Fäldt i San Jose och det ska bli superkul.  Vi ska utforska Costa Rica tillsammans och det ser vi mycket fram emot.  Vi har bestämt att ta buss och båt till San Jose.  Bussen sägs vara bättre än lokalbussarna, där ska vara AC i bussen och båtturen
ska vara helt ok så vi vår väl se hur det går.  Det tar ca 5.30 timme så det kan bli en lång tur.
Önskar er alla en fin helg och första advent hemma.    Pura Vida från oss till er :)

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica