Terraço Itália
Terraço Itália

Vilse i São Paulo

lördag 18 november 2017 São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Planen var att ta bilen in till São Paulo för att gå en guidad tur i centrum. Men eftersom Google ville att jag skulle köra på vägar man inte fick enligt skyltarna så jag var tvungen att ta andra vägar istället och i kombination med att jag inte känner till stan alls och ibland otydliga körvägar så blev det en timmas ofrivillig bilsigtseeing i centrala São Paulo istället och ingen vandringstur då jag kom fram en timma sent. Det kan också tilläggas att om man svänger fel så kan det innebära en ganska så lång omväg för att återigen komma på rätt spår. Väl framme blev det lunch på ett ställe som heter Terraço Itália, en restaurang som ligger längst upp i en skyskrapa i São Paulo. Maten var tyvärr ganska smaklös, men utsikten gjorde det väl värt ett besök.

Söndagskvällen (det var helgdag på måndag) bjöd på party, först blev det ett ställe som heter Quintal do Espeto i Carinás (också Sao Paolo), en restaurang/bar som serverar olika varianter av grillspett, dricka såklart och har en scen för liveuppträdanden. Det var mycket folk för en söndag tyckte jag och tydligen var det alltid så, inte bara för att det råkade vara helgdag på måndagen. Musiken som spelades var Brasiliansk populärmusik, jag kan defenitivt rekomendera ett besök om man råkar befinna sig i närheten. Senare på kvällen bar det av till Villa Country, ett stort uteställe med country tema. Mycket folk och trevlig stämning.

Tobias Nilsson
Senast aktiv - från São Bernardo do Campo, Brasilien