Strandliv när det är som bäst

torsdag 7 december 2017 Ao Wai, Klaeng District, Rayong, Thailand

Howdy
Vi har det helt enkelt underbart på Koh Samet ☀️ De första dagarna tillbringade vi på det relativt lyxiga (med våra mått mätt) boendet Samet Villa Resort, fint rum, AC, balkong med trevliga möbler, kylskåp, sängar med underbara madrasser, varmvatten, minibar, massor och då menar jag massor av handdukar, stor frukostbuffé med omelettstekarperson, wi-fi, solstolar med dynor, nära till affärer och massor av restauranger i närheten. Givetvis var där många fler än vi 😜 Vår aktivitetsnivå var nära nog noll vi vaknade, hasade ner i skuggan på stranden och varje dag tog vi någon form av massage, härligt och ganska lyxigt.

Sedan några dagar tillbaka har vi bytt detta boende till det där vi trodde vi bokat först. Här har vi en bungalow med vasstak (bitvis), en fläkt som tappert kämpat på sedan tidigt 70-tal, inget varmvatten, sängarna är också en relik från forna dagar. Man får lägga sig med bestämda rörelser eftersom underdelen beter sig som någon form av gelé och gör att den aningen fastare bäddmadrassen guppar runt lite okontrollerat 😁 Fönsterna har inga rutor, här är det myggnät och halvtrasiga fönsterluckor, två ruffiga bänkar på vår uteplats. På stället finns en restaurang och affär som stänger kl. 21 sen händer inget, Ifs har vi redan lagt oss då eftersom man blir helt utmattad av att göra ingenting.
Man skulle då kunna tro att vi vantrivs men vi älskar det 😁 Här är väldigt få människor och inte massa båtar, jetski och skrik.  Det är  bara havet som hörs, väldigt nice.

Nästa stopp är ett par dagar på fastlandet i Mae Phim för att sen avsluta med några dagar och vandringar i Hong Kong

Kramar
A&A