Söndagsskolan i Borlänge

På väg hem...

torsdag 7 december 2017 Posten igen

Nu ligger jag på posten igen och undrar om jag kommer hinna hem till julfesten imorgon... Hm, jaja, vi får väl se...

I vilket fall har jag haft en fantastisk resa, även om jag inte hann med så många ställen som jag trott. Men Borlänge, alltså, vilket ställe!!! De var så snälla mot mig och jag fick vara med på söndagsskolan, vilket var jäääättespännande! Först kände jag mig lite blyg för barnen, men det gick rätt bra ändå. Man pratade om Paulus som gav sig ut på missionsresor, och vet ni, jag kände mig som en mini-Paulus! Jag är ju också ute på en resa med ett uppdrag som handlar om det som står om i Bibeln!! Men Paulus alltså, vilken kille! Jag var faktiskt tvungen att läsa lite mer sen och vet ni, han fastnade också emellanåt på sina resor! Fast inte på posten, som jag, utan han råkade ut för storm och skeppsbrott - alltså båten pajade i stormen!!! Men Gud var med honom! Så då ska väl Gud va med mig här på posten också... Men Paulus alltså, han var verkligen mån om att även andra skulle få veta hur underbar Gud är! Han bara fortsatte berätta om Jesus! Min nya idol!!!

Skriver mer om en stund, måste äta en tomat nu...