Framme

torsdag 21 december 2017 Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Rio
Vi är i Rio de Janeiro, Brasilien!! Vi har båda lite svårt att ta in detta, känns overkligt o jäkligt häftigt på samma gång!
Flygresan hit gick ändå smidigt, även om vi höll på att missa vårt flyg i NYC (vi hade mer än 2,5h på oss) för att det ska va så jäkla komplicerat att mellanlanda i USA🙄 inte nog med att man måste faktiskt ha ESTA bara för att mellanlanda, men man måste dessutom stå i samma kö som alla andra som faktiskt ska in i landet! Den kön va inte liten, ochh det var då TVÅ stycken små bås med säkerhetsvakter som va öppna...det tog en evighet, efter en stund inser vi dock att kön rör sig så långsamt att vi kommer inte hinna! Så Fia går fram till en vakt som står längst fram i kön o undrar hur vi ska göra för vårt flyg lyfter om mindre än en timme och vi ska ganska långt! Han mumlar något till svar, hon tolkar det som att vi ska hämta våra saker o komma tillbaka till honom så släpper han igenom oss (det va inte den trevligaste killen vi träffat om vi säger så). Vi kommer fram och pratar med han i båset som upplyser oss om att vi måste fylla i deklarationsblanketten också...även om vi bokstavligt talat bara ska gå (springa) igenom flygplatsen! Så det tar extra tid och sen ska vi även hämta våra väskor för att ta dem till en annan disk som skickar dem vidare till nästa plan..🙄 Vi hinner iaf till planet med ca 15min marginal✌🏾vilket jag är ganska imponerad över.
Vi landade i Rio vid 10 idag och har mest försökt bekanta oss lite med staden, området där vi bor😊 som är i Copacabana, där vi har kollat in stranden o alla människor i alla möjliga storlekar, både på kropp och bikini, doppat fötterna i havet och njutit av en öl på en klippa till solnedgången vid Ipanema Beach. Även fått i oss en god Capirinha och bra mat👍🏼
Vi får se vad morgondagen har att erbjuda:) Godnatt

Marie Hermansson
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Christel

Det är tur att ni är resvana och har munnen med er annars hade ni nog inte hunnit med flyget! Låter som en dröm att sitta på en klippa i solnedgången ett par dagar innan jul! Ta hand om er! Kram/Mor

Marie Hermansson
marie.hermansson Publicerat

:) nä det hade vi nog inte gjort..! För att komma till rätt terminal sen va vi tvugna att springa ut från flygplatsen och hitta ett tåg o sen fortsätta springa i nästa byggnad och självklart genom ännu en säkerhetskontroll som gick i slowmotion!!
Ta hand om er där hemma:)

Postat av Monica

Skönt att höra att ni är lyckligt framme, trots strulet i NY. Och härligt låter det med att doppa fötterna i havet. Capirinha låter inte alls illa. Var nu försiktiga och ta han om er! Vi ser fram emot fler reseinlägg! Kram från Monica o Janne 💕

Postat av Bernt Hermansson

God Jul Marie !
Njut av solen för det lär dröja innan man kan göra det här.
/Bernt och Anette