Ilha Grande-ett litet paradis

lördag 23 december 2017 Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Ilha Grande
Nu har vi lämnat Rio och åkt taxi/buss/båt till den lilla paradisön Ilha Grande, här ska vi fira jul!😃
Dagarna i Rio har varit väldigt bra, gillar staden skarpt, synd bara att man måste va på sin vakt hela tiden...på dagtid har vi aldrig känt oss otrygga egentligen men så fort butikerna stänger vid 22 så förändras gatorna snabbt, det va vad hon sa som vi hyrde lägenheten av och vi märkte det tydligt! Vi har alltså inte gått heym på kvällarna utan åkt taxi;)
Vi har hunnit med att hälsa på Jesus i stort format och tagit de obligatoriska selfiesen med honom. Det va en häftig upplevelse trots att det är väldigt turistigt, mäktig utsikt över hela Rio!!
Vi ville åka till ett område som heter Lapa som är känt för o va väldigt mysigt, så vi tänkte att vi skulle åka dit  tidigt på kvällen o äta något gott...haha bara det att himlen öppnade sig på vägen dit och när vi gått av metron verkligen öste det ner😄 vi försökte hitta på kartan åt vilket håll vi skulle springa men det va inte så lätt, som tur va så stod där en snäll tjej som frågade om vi behövde hjälp och att hon skulle till samma ställe så hon kunde viss oss vägen! Men att vi skulle bli blöta, det va bara att embrace the rain och gå igenom vattenpölarna, vi va helt dyngsura när vi kom fram till restaurang/bar-gatan! Vi tog först bästa matställe o satte oss under tak o tittade på regnet😊 beställde en pizza och några öl och hade det rätt gött, det va ju bara o vänta o göra det bästa av situationen, när det sen lugnade sig en timme senare gick vi vidare och kollade utbudet.
Vi hamnade till slut på en liten bar(hål i väggen) med bord o stolar på trottoaren där två stora ölflaskor kostade ca 40kr👌🏼 Träffade några trevliga människor som vi sen hängde med till ett uteställe (med betoning på Ute; det va som ett stort tält) riktigt kul och dansade hela natten, tiden bara sprang iväg😄 blev ganska sent!
Dagen efter blev ganska lugn..;) vi gick ut på kvällen för att hitta en bra restaurang, det gick sådär, hittade inte riktigt rätt.

Nu är vi då på Ilha Grande där vi ska va till den 27e, så mysig ö utan trafik och helt fantastisk natur!! Bor på en liten Pousada (typ guest house, där ägarna bor här också) vi bor i ett litet gult hus😊 här har även myggen hittat mig...inom en timme har jag 4 bett🙄.
Nu väntar vi på att störtskuren ska va över så vi kan gå o äta!

GOD JUL till alla er där hemma, hoppas ni har det superbra!

Marie Hermansson
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Monica

God Jul till dig också! Här hemma är det 8-9 grader varmt och blåsigt!
Sköt om er och ha det så kul! Kram Monica o Janne

Postat av Christel

På bilderna jag sett ser det verkligen ut som ett paradis! Myggen gillar dig tydligen var du än är i världen!!!! Ha det så bra i värmen! Kram/Mor