BĂ„ttur

tisdag 26 december 2017 Rua Ilha de Trindade, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

God jul alla😃
NÀr spf 100 Àr normalt!
NĂ„got vi konstaterade efter andra dagen hĂ€r pĂ„ ön Ă€r att solen Ă€r otroligt stark..! Det gĂ„r inte att köpa solkrĂ€m under 30 och vanligast Ă€r att folk anvĂ€nder 70-100!! Vi hade 50 med oss som vi tĂ€nkte att ”det behöver vi ju de första dagarna iaf med tanke pĂ„ vĂ„r vita hy”...hehe det blir nog aldrig under 50 under denna resan!
Dag 2 dvs julafton, Ă„kte vi pĂ„ en dagstur med bĂ„t runt ön och fick se och uppleva helt fantastiska strĂ€nder, men vi hade helt klart underskattat solen...vi smorde Ă€ndĂ„ in oss hela tiden! Vi trĂ€ffade ett svenskt par (som förövrigt va de som lĂ„nade oss tomteluvorna;) som berĂ€ttade att dom varit pĂ„ en bĂ„ttur dagen innan ocksĂ„ och dĂ„ anvĂ€nt spf 100, (vi skrattade)denna dag va dom helt röda och hade T-shirt och hatt pĂ„ sig hela dagen..😬  Det skulle visa sig att dom hade helt rĂ€tt...
Mycket trevliga va dom iaf och vi fotade dem till deras julkort pĂ„ i princip varje strand och i utbyte fick vi lĂ„na deras tomteluvor😄

BĂ„tturen va vĂ€ldigt bra pĂ„ alla sĂ€tt förutom att vi inte fick lunch förrĂ€n 16.30🙈 Ett kul gĂ€ng av blandade mĂ€nniskor frĂ„n hela vĂ€rlden (Ă€ven en svensk tjej o hennes brasilianska kille). Vi va 14 pers pĂ„ en jĂ€kligt snabb liten bĂ„tđŸ‘ŒđŸŒ sĂ„ det gick fort frĂ„n strand till strand men sen va det att fĂ„ alla pĂ„ bĂ„ten i tid igen...vi va ju sĂ„klart pĂ„ först😄
Denna ö Àr verkligen ett litet paradis, sÄ himla mysigt trots att det Àr mÄnga turister, de flesta turisterna Àr brasilianare vilket mÀrks pÄ deras sprÄkkunskaper;) mÄnga som inte kan ett ord engelska men det funkar ÀndÄ med teckensprÄk och lite italienska/spanska/portugisiska ord!
VÀldigt skönt att inte behöva oroa sig över sÀkerheten heller, hÀr Àr verkligen helt lugnt och man behöver inte va pÄ sin vakt hela tiden!

Återkommer snart med fortsĂ€ttning:)

Marie Hermansson
Senast aktiv - frÄn Göteborg, VÀstra Götalands lÀn, Sverige
Kommentarer
Postat av Christel

DÄ har ni provat julafton med sol, bad och bÄttur ocksÄ! SvÄrt att jÀmföra med mörker, regn och blÄst!!! Ni kanske skulle ha en heltÀckande klÀdsel för att inte brÀnna upp er? Ta det lugnt med solen och var rÀdda om varandra! Kram/ Mor

FĂ„ uppdateringar via e-post

Ange ditt namn och e-postadress för att fÄ ett mail nÀr medlemmarna du följer uppdaterar sin resa.