Döpte in 2018

måndag 1 januari 2018 Margao, Goa, Indien

Vi firade in 2018 med en hejdundrandes utomhusfest med 1500 andra gäster. Imponerande buffé med mat från olika delar av världen som tillagades av kockar på plats. Livemusik, först med västerländsk pop för att övergå till Indisk techno, som var väl lite sisådär. Det var hög stämning med blandade åldrar på dansgolvet och lika blandad taktkänsla, särskilt hos män i övre medelåldern. Vid tolvslaget sprakade himlen av ett stort fyrverkeri från stranden, men varken ABBA eller Europe spelades, det ersattes av ännu tyngre Indisk techno.

Idag har vi haft ännu en stranddag. Barnen inledde förmiddagen med jetski, bananbåt och parashoot. Även jag provade på att segla bakom motorbåten. En liten missräkning när de sänkte ner mig för att doppa benen i havet gjorde att jag totaldränktes. Jag hann fundera om fallskärmen var tillräckligt stark att lyfta upp mig eller om jag skulle dras ner ännu djupare. Jag fick luft efter en stund.

Idag fick Alma agera modell för första gången. En liten tjej på tre år fascinerades över Almas blonda hår och ville ha en bild tillsammans med henne hållandes i händerna. Det är nog inte sista gången barnen blir fotograferade.

Imorgon kväll bär det av till Gurgaon. Vi tar in på hotell och dagen därpå startar Lena arbeta. Förhoppningsvis signar vi för lägenheten samma dag. Det är oklart när vi får flytta in.

Kram på er alla