Nästan hemma!

tisdag 9 januari 2018 Varberg, Hallands län, Sverige

Vi har tagit oss hela vägen till Sverige, hör och häpna!!👏🏽
Det har varit en helt galet lång resa, med flera olika tidszoner så vi är helt snurriga i huvudet nu, vet knappt vad det är för dag eller var vi är...tänker fortfarande när jag tittar på klockan: ”vad är klockan hemma nu?” 😄
Men vi lämnade Miami 7.45 igår (tror jag) efter att försökt fördriva tiden runt flygplatsen... haha vi hittade ett shopping mall som låg en liten bit bort som det fanns shuttle bussar till från flygplatsen! Super, smidigt och lagom för oss:) vi tyckte att vi va smarta som hittade deras hemsida och kunde köpa biljett till bussen online innan! När vi hittade platsen där bussen skulle gå med hjälp av en snäll dam i Informationen fick vi veta att hon aldrig hade hört om den bussen vi bokat...det fanns bara en! 🙈 när bussen sen kommer visar vi biljetten för honom o han ser ut som ett frågetecken..haha han hade aldrig hört talas om den, han fattade ingenting, men vi fick åka med honom iaf! Han va så konfunderad att han tog foto på vår biljett och ringde någon för o fråga...haha 200kr i sjön!! Fortfarande oklart vad det va vi betalt för egentligen😄
Det blev några timmars shopping (för fia, jag agerade bihang/smakråd) och mat innan vi åkte tillbaka till flygplatsen igen!
Måste ju också nämna frukosten på hotellet (där sängarna för övrigt var underbara:) att få sova under ett tjockt täcke igen!!) frukosten var så amerikansk på det värsta vis som den kan bli tror jag! Det va våfflor, som man ”gjorde själv”, sylt med så mycket socker att det borde kallas godis, donuts, några konstiga äggplättar och en mycket suspekt korv....där va nog några flingor också! Men det värsta va ändå att det bara fanns plast-bestick, -tallrikar och -muggar, helt otroligt hur man kan ha det på ett hotell 2018!!

Vi kom iväg i tid från Miami och fick veta att våra väskor skulle gå direkt till Köpenhamn via Madrid 👍🏼 Det va en rätt lång flygresa på ca 8h men gick ändå ganska fort, såg några filmer och sov några timmar! Vi kom till Madrid och allt flöt på, sen va det bara sista biten kvar, jävlar va trötta vi va då! Såklart va det budgetflyget med hårda stolar som inte gick att fälla...och inte ens lite kaffe eller vatten kan dom bjuda på, höjden av snålhet!! Det kunde för övrigt inte British Airways heller på vägen dit...

Men vi kom till Köpenhamn, och det gjorde Fias väska också..men inte min🙄! Budgetflyg va det ja...Underbart när det är minusgrader och man reser i sköna tights och en hoodie👍🏼 Jacka, mössa o allt finns i stora väskan! Kul...men några fördelar: slipper släpa väskan hela vägen hem och slipper tvätta idag😉!
Det ordnar dig det också!😄

Marie Hermansson
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Monica

Hoppas att din väska kommer till rätta! Välkomna hem! Kram o sköt om dig!

Postat av Christel

Välkomna hem till vardagen! Kram/Mor