10 jan.

onsdag 10 januari 2018 Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej dagboken, och hej Aonang 😍 Nu har vi vinkat hejdå till familjen Åkerbergs som far hemmåt idag, och Magnus o Jag åker om tre dagar. Vi checkade in på Tipa resort redan vid 11tiden-och vi väntar inte på nåt. In med resväskor o böt om till badbyxor. En snabb lunch o vi hoppade på en longtail båt som tog oss ut till Praenang beach. Den var härlig som vi sett den tidigare bara lite mer människor än vi sett. Men det var ok och härligt. Solen brände på o ölen samt fruktshakerna svalkar gott. Inte ens vattnet är svalt - bara blött 😅

Vi badade o tittade oss omkring lite o dukade upp för ett parti yatzy-det tog inte lång stund så började det regna! 😧

Snabbt hem och in på resorten där vi sitter mitt i en djungel, lite ensamt men mysigt. Vi ser tre andra bungalows i närheten men herre jee.. vad mycket yta. Grodorna för sin serenad med lite hjälp från syrsorna. Lite omväxling från tidigare havsbris 🤗

Det regnar o regnar, jättemycket. Det avtar o tar i igen.,, vi sitter med korsord o låter det regna.  Vid 20 tiden har det slutat så vi kan gå ut o äta lite middag. En trottoarrestaurang med helt ok mat traskar vi vidare runt och avslutar hos "vår" skräddare och Magnus får sig en o annan skjorta - kanske??
Trötta o nöjda med dagen, och med önskan om sol imorgon då vi troligen letar oss ut till Poda Island ☀️☀️☀️ hoppas hoppas det blir fint väder ☀️☀️☀️
Natt natt ❤️

Carola Jansson