Ett tält, en säng och en fläkt

tisdag 9 januari 2018 Great Keppel Island, The Keppels, Queensland, Australien

Tog båt ut till Great Keppel Island med Keppel conection. Känns lite thailands känsla. Blått vackert vatten öar med vit sand i fjärran. Kort båttur ca en halvtimme sen av båt och upp på lastbilsflak. Vi ska bo på Great keppel Island holiday village i TÄLT!  Verkar mysigt, skuggiga träd gemensamhetskök och massa leksaker till Albins stora lycka. Vi stannade två nätter och trots värnen(35-36) så funkade det okej att sova i tält med enbart fläkt. Massa ljud och djur på natten utanför. Vi gjorde en för lilla Albins kort ben enorm strapats upp och ner för ett berg för att nå strand som skulle vara bra snorkling på.  Det visade sig vara värt det, Björn såg massa fina fiskar och en stor sköldpadda.  Ölivet bestod av bad i havet (det gäller att passa på snart kan vi inte bada mer i havet på grund av kubmanet) slappa i skuggan och se solnedgången sittandes i sanden.
träffade en massa trevliga människor som bjöd på vedgimate på rostad bröd. Svart salt klet som du antingen älskar eller hatar.