En pir, en pir till och en jättelång pir

onsdag 3 januari 2018 Hervey Bay, Queensland, Australien

3 januari. Styrde bilen ut mot kusten och norrut mot Noosa, och sammanfattningsvis ; proppfullt!! Folk och bilar överallt.
Hittar till slutet en p-plats i Noosa Woods.
Och plötsligt händer det. Glasskiosk framför oss, härlig långgrund strand med kristallklart vatten. Vi fikade, busade och badade och kollade på de som kom i små "minihusbåtar" Båtar med tak över hela båten och grill,stolar bord ja allt du kan önska dig.  Som en flytande picknick i vattnet. Papporna stod och grilla och ungarna dök från båten.

Redo för ytterligare mil tar vi sikte på Hervey bay . Tog in på en YHA Camping, grönt och lummigt, fint familjerum. En påfågel knatade runt och stället har både pool och en liten damm med sköldpaddor i.
Stället har bra barhäng och där
träffade vi två  mycket trevliga svenskar. Dagarna bara flöt på, bad, stranden, lekparken, gå ut på en pir; fika, leka i lekparken, bada se solen gå ner från nästa pir.  Ena stunden dyker barn ifrån piren, nästa finns inget vatten alls. Tre lugna slappa dagar och lite extra lugnt då jag tyckte att jag skulle avlösa Albin när det gäller detta med att bli sjuk. AC:n på rummet var extra uppskattat.

Av en slump så träffade vi svenskarna på ett MacCafe, vi beslöt att ta sällskap till Bundaberg destilleri. Hur jag som inte ätit på två dagar och fortfarande mår illa tänker vet jag inte. Det är väl då att jag inte alls tänker på att ett destilleri betyder lukter och värme och en guidad tur som man liksom inte ställer sig kräks hur dom helst mitt i gruppen.  Hur som det blev en prövning som gick bra, det var ett kul besök.