Kängurur

måndag 8 januari 2018 Agnes Water, Queensland, Australien

8 januari. Resan fortsätter med ständig jakt på  fler mil och olika val. Ska vi stanna, ska vi åka lite till. Maten varierar från Mc Donalds till rester från hemlagad pasta och en liten god paj till och från. Melon, mango och annat gott i fruktväg.  Nästa stopp blir en stad med det lustiga namnet 1770, vi ska bo 3 nätter i Agnes waters på vandrarhem nära havet, stället heter Beach side 1770 YHA.
Och här skulle jag vilja skriva om hur det kan funka i köket på backpacker ställena vi varit på.  Jag skulle vilja gå loss och beskriva hur snuskiga och sjukt slappa en del vuxna människor är. Men jag struntar i det, biter ihop och konstaterar glatt att det funkar överlag riktigt bra.  Det som även slår oss är att alla sitter lutade över var sin skärm. Trist, det känns inte som det är lätt att få kontakt med andra på grund av mobilerna.
Jag är glad för jag känner mig nu frisk, men då var det Björns tur. Inte så kul. Vi tog bilen och besökte känguru sanctuary.  Mannen son skötte om djurena var en rikrigt downtoearth kille även om jag ibland kände att vissa saker han sa inte kan stämma.  Men även om hälften är rätt, och stämmer, så är det illa för Australien och dess djur och natur. Hur som han gör en fin insats som tar hand om känguru.  Vi fick både mata och klappa dem.

Åkte och skulle se solnedgången vid  en fyr. Albin som sett "långe Erik" var så exalterad. Då förstår ni vilken besvikelse det blev när vi skyndat som attans för att hinna fram till fyren innan solen gick ner. "Fyren" var en pinne grym  besvikelse.