Halva nöjet är att längta

lördag 13 januari 2018 Örebro, Örebro län, Sverige

Efter en tämligen resefattig sommar (vi sov hemma VARJE  natt så när som på ett par lägernätter i tält) så suger det REJÄLT i upplevelsetarmen. För två år sedan gjorde vi av med Svantes sista föräldradagar på en en femveckors-resa till Koh Lanta... och nu är det dags för dotterns sista dagar att bli utnyttjade. Denna gång blir det dock inte Thailand (visst det var skönt och fint och varmt osv men det fanns lite för lite att göra tyckte vi).

Det har sparats och funderats på var vi ska bege oss.... och sedan ett halvår ungefär så vet vi att det blir Costa Rica, Den stora anledningen: surfet, Mattias ääääälskar att surfa och gjorde det rätt ofta innan vi gifte oss.... för snart 18 år sedan.... så det är hög tid att ta upp detta intresse igen. Tycker i alla fall han. Jag är nöjd bara det är varmt och soligt och finns god mat :-)

Vi har hört så mycket gott om CR - BARA gott faktiskt, förutom att det ska vara sjukligt dyrt. Så nu sitter vi här och undrar om våra pengar ska räcka, om vi kommer kunna äta oss mätta (?!) och om vi kommer vara barskrapade när vi kommer hem.

Vi har bestämt att vi ska resa enbart med carry-on denna gång. Slippa riskera att bli av med bagaget (två byten) och slippa släpa mycket packning. I Thailand använde vi ungefär en tredjedel av det vi hade med oss (och vi hade bara två back-packer ryggsäckar) så nu blir det en carry-on ryggsäck till oss var. Det kommer räcka gott och väl.

Två veckor kvar och vi är nästan färdigpackade! Sooooo ready now! Nu är den största utmaningen att bli av med min förkylning och hålla oss friska.......

/Liza

Liza Undemar