Playan...

måndag 8 januari 2018 Granada, Nicaragua

Fredagen den 5/1
 Vi åker till en Masaya marknad lite längre bort där dom säljer massa olika saker så jag och David köper faktiskt var sin hängmatta, riktigt nöjd med den. Sedan åker vi vidare till en krater sjö som heter Lago de Apoyo. Vattnet var varmt det var mysigt att ligga i utspridda hängmattor och bara chilla. Maten var god och det var fina papegojor som var tama. Sen åkte vi tillbaks till palatset och åt mat och badade i poolen innan vi gick och å la oss.

Lördagen den 6/1
På morgonen så tog jag, mamma och pappa en båttur i den jättestora sjön vid Granada som det fanns krokodiler i. Vi var själva i båten med han som körde och han körde runt oss  blad massor öar som bildats när en närliggande vulkan fått utbrott. Helt ärligt tyckte jag att det var tråkigt dels för att vi var själva och sen var nästan alla öarna privata. En ö var däremot cool för det var en veterinär som hade tagit dit apor, dom klättrade och hade kul men det var någon som var tvungen att komma dit med mat för där fanns det ingen annars.  Båtturen var inte min grej bara. Men efter lunch så tog vi oss till en ziplinebana som var jättekul man gick liksom från lina till lina och hängde sig som superwoman. Alltså det är åtminstone topp 5 hittills wow! På kvällen så tog vi oss till en gågata för att äta en mysig sushimiddag.

Vi åker vidare ner till San Juan del sur och Playa Maderas där vi ska stanna. Marlon, ”vår” chaufför, kör oss dit. Bilfärden gick snabbt och nu var vi framme vid nästa boende som var vi havet. Vi packade in våra saker och sedan gick ner till stranden för att äta lunch. Maten tog jättelångtid att få och vi ville ju bara ner och bada, Väl i vattnet var det vågor och det har vi väntat på hela semestern tills hit. Det var kul och vi älskar vågorna.

Måndagen den 8/1
Det finns många stränder så vi badade och sen gick vi några stränder bort igenom en liten skog och kom ut till en strand där vi åt lunch. Maten var god en efter det gick vi tillbaka och var hemma lite sen badade vi igen fast på stranden nedanför huset. Det var kul att bada men nästa dag ville vi surfa.

Jag har det bra och vi har nu passerat halvtid utav resan så det är närmare hem än ifrån start. Det känns bra men jag hoppas att det är full fart till slutet för det här är fantastiskt. Men det kommer att vara lika fantastiskt att få komma hem och ge er en stor kram<3 för jag saknar er. Det är ju dessutom svårt att kunna prata för vi har ju inte samma tid. Okej något roligt som hänt, berätta det är viktigt för mig att veta att ni har det bra.
Puss och Kram<3
// Ida-Marta