En dag i sportens tecken!

lördag 13 januari 2018 Koh Lanta, Krabi, Thailand

Emrik väckte mig med frukost på sängen, så mysigt och vilken lyx. Efter det gick jag bort och tränade. Nu märks det verkligen att skolorna har börjat och att det har kommit mer folk till ön. Idag var vi dubbelt så många än förra veckan, roligt. Idag var det bootcamp, vilket innebär stationsträning på tid.
Emrik spelade dubbel i tennis med Pigge, Johan, Hasse. Pigge och Emrik vann med 3-0 i set. Har inte blivit lika mycket tennis sedan Björne och Robban åkte hem. Efter det spelade Emrik, Jonathan och Svante familjevolleyboll, tyvärr åkte de ut i kvartsfinalen.
Jag var tillbaka hos Yao idag, vilken tortyr men hon är så grym. Jobbar mycket runt och på mitt opererade knä och min axel så nu skall det säkert bli bra.
På eftermiddagen spelade Ida match i Old Town. Dit tar det cirka en halvtimma att köra med moppe. Jag satt bakom Emrik och Ida körde själv. Jag är så harig men tycker det tar emot att Jonathan & Ida kör, även om de kör lugnt och försiktigt så kan man inte lita på att alla andra gör det samma. Som tur är så är det inte mycket trafik åt det hållet.
Tycker det är så häftigt och starkt av Ida att spela med bara killar. Idag mötte det ett lag som i alla fall såg ut och vara i samma ålder som Idas lag. De vann med 2-0 och Ida var grym, hon spelade back. Tydligen spelade de på en av de bästa planerna här på ön men då undrar jag hur de andra ser ut eftersom det såg ut som de spelade på en åker. Långt gräs med en massa skräp på och inga kritade linjer. Tränaren som Ida har är en tränare som tränade Liverpools ungdomsakademi. Han är bra, rolig, kunnig men också auktoritär. Han får verkligen ungdomarna med sig.
När vi åkte hem började det ösregna, vi blev genomblöta och frös. Ska det vara så här i Thailand? Aldrig varit med om dess like och alla pratar om samma sak. Middagen åt vi på Sisters då den ligger närmast och är bra. Till efterrätt tog vi en thaipannkaka hos Maria & Boy. Efter många sena kvällar börjar tröttheten ta ut sin rätt så blev det tidigt i säng.

Linda Eklund
Senast aktiv - från Älvängen, Västra Götalands län, Sverige