12 jan

fredag 12 januari 2018 Ao Nang, Krabi, Thailand

Sista dagen idag... utnyttjar vi till fullo och Ă€r uppe i ottan 😳 HĂ€rlig frukostbuffĂ© med allt du kan tĂ€nka dig. FrĂ€scht, gott, bakelser, vĂ„fflor, omelett, thaimat ja allt nĂ€stan. Kaffet ok men inte jĂ€ttegott dock.

Vi har kollat vĂ€dret o fram till lunch ska det vara ok vĂ€der, sol/moln. Ja sĂ„ var det fast lite lĂ€ngre idag-Ă€nda till ca 15.00 sen kom regnet. Vi lade oss pĂ„ beachen dĂ€r alla longtail bĂ„tar utgĂ„r frĂ„n - faktiskt helt ok strand och om man knatar lĂ€ngst bort pĂ„ stranden var det lungnare o lite mer restaurang samt massage stĂ€llen. Vi hittade Ă€ven en promenadvĂ€g över till nĂ€sta beach som pĂ„minde lite om trapporna till Buddas topp. Inte lika jobbigt och högt men Ă€ndĂ„ - tillrĂ€ckligt för att fĂ„ svetten rinna och fĂ„ munnen i torka 😎 vi utforskade lite och tyckte det sĂ„g helt ok ut för att ev besöka mer seriöst vid ett annat Ă„r/tillfĂ€lle đŸ‘đŸ»
Törstiga o lite sugna sĂ„ köpte vi kycklingspett och vĂ„rrullar av snubben pĂ„ stranden. Han som bĂ€r hela grill/köket med sig. JĂ€ttegott.. och drickakillarna Ă€r inte sena att "fylla" pĂ„ drickat dĂ€r vi sitter 😍

Vi hinner nÀstan precis hem innan himmelen öppnar sig för regnskurarna. Enligt vÀdergudarna ska det regna fram till ca 18, sÄ vi duschar o har lite AltanhÀng. Kanske förbereder lite packning inför morgondagen.

Sen Ă€r det de sista vi kramar ur Krabi. Middag pĂ„ skrĂ€ddarens 1av tre restauranger ska besökas, sista shoppingen och lösa ut Magnus nysydda snygga skjortor. Hoppas de blir bra 😘

NĂ€sta gĂ„ng vi ses Ă€r vi hemma i Sverige igen. Sammanfattning kommer ev đŸ˜łđŸ‘đŸ»đŸ€—â€ïžđŸ™đŸ»

Carola Jansson
Senast aktiv - frÄn Koh Lanta, Krabi, Thailand

FĂ„ uppdateringar via e-post

Ange ditt namn och e-postadress för att fÄ ett mail nÀr medlemmarna du följer uppdaterar sin resa.