Vackra blommor överallt!
Vackra blommor överallt!

Bättre sent än aldrig...

söndag 14 januari 2018 Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

...här kommer en liten sammanfattning och några kort till:
 Mycket hände när vi kom hem och en sammanfattning så här långt efter är inte helt lätt att göra... Men i stora drag kan vi väl säg att på denna korta tid vi var på Madeira kom vi att gilla ön skarpt och vi hoppas komma dit igen och utforska den mer.
Ön är liten, vacker, grön och väldigt kuperad. Stränder finns där inte många - klipporna går ända ner till vattnet och på de flesta ställen är det stora havspooler eller hotellens pooler som gäller. Klimatet är normalt väldigt behagligt, även om vi nu hade lite otur med en hel del regn...men, som sagt, vi gillade Madeira ändå och hade velat stanna där längre. På tal om bassänger och klimat - om ni vill bada i hotellets pool så välj gärna ett hotell med uppvärmd pool eftersom solen inte alltid räcker till för att få en lagom temperatur i vattnet!
Och vad är då anledningen till att vi tyckte så mycket om den här lilla ön... Jo, den andas natur, spänning och vänlighet. Trots litenheten är den inte helt enkel att utforska och vi tycker om när inte allt är för tillrättalagt.

Ingrid Och Björn Eckefeldt
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige