Sista dagen

fredag 28 juli 2017 Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Idag regnar det. Efter frukost och städning av stugan var det dags att börja gå mot stranden Las Palmas där båten skulle hämta upp oss. Solen kom fram och det blev lite varmt och fuktigt i skogen där vi gick. Den här promenaden var nog den tråkigaste på hela resan. Det enda som fanns var utskogen. För att göra promenaden lite roligare ”döpte” Elias skogen, allt medan den förändrade sig, till olika namn. Vi passerade Harry Potter-skogen, Lord of the rings-skogen, Pirates of the caribbean-skogen osv. Ja, det är verkligen inget fel på den grabbens fantasi.
På ett av träden fanns en jättestor masurknöl. Barnen tyckte det liknade tuttar men jag och Stina tyckte den liknade en rumpa.
När vi äntligen kom till Las Palmas hade vi gott om tid innan båten skulle avgå. Så vi åt vår medhavda lunch och slappade på stranden.
Elias klarade hemfärden galant även om det var lite gungigt.
En fantastisk resa som både vuxna och barn gärna gör om i framtiden men då kanske vi stannar lite längre.

Malin Andersson