Morgonpromenad i värmen (pust) nära hotellet

Sol och pool

torsdag 25 januari 2018 Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Salvador da Bahia kallas Brasiliens juvel, och visst är färgen på många hus iögonfallande och damernas traditionella kjolar omfångsrika! Palmerna vajar framför hotellfönstret och poolen har fått många besök. Här känns de afrikanska rötternas påverkan. Mycket musik både på gator och i restauranger.
Äventyret fortsätter med semester i Santa Cruz de la Sierra i Bolivia. Det lokala karnevalståget passerade vårt hotell, och första kvällen tittade vi på den från hotellbalkongen, och andra kvällen festade vi på gatan. Bolivias näst största stad har också färgsprakande marknadsgator, trevliga torg där man kan sitta långt in på kvällen och betrakta folkvimlet, och ett zoo med jätteaviarium där man gick på spångar i djungeln och såg fantastiska papegojor mm. Tyvärr fanns också däggdjur, såsom jaguarer i alltför små inhägnader, tur att vi har sett så många vilda djur på våra safariresor!
Nu flyger vi till Uyunis saltöken och sedan La Paz och Auckland.