Varmt varmt varmt

söndag 4 februari 2018 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Varmt varmt varmt.
Hola Sweden,    Här kommer några rader från oss i Santa Teresa.   Livet rullar på och vi försöker njuta så mycket vi kan.  Förra veckan hade vi svenskfrämmad 2 dagar och det var mycket trevligt, har även träffat Canadensarna en sväng här i ST förra veckan.   Alltid lika trevligt och Rolly och Paula har haft sin son, svärdotter barnbarn och deras aupair från Australien på besök och det var trevligt att träffa dom.  Helgen har varit lugn.  Dagarna blir bara varmare och varmare här just nu och enl lokalbefolkningen fortsätter det så tills april/maj sedan kommer regnet igen.  Vaknar till en blå molnfri himmel och så har dagarna varit här sedan vi kom från San Jose.    Dagarna börjar så gott som alltid med att kära maken min stiger upp och kokar en god kopp kaffe sedan ger vi oss iväg på en löprunda eller promenad längs med stranden.  Men ska man springa behöver man komma iväg innan 6.30 på morgonen för då har solen inte nått stranden och man kan springa i skuggan, där e bara 28 grader på morgonen.  Men så fort solen kommer upp så e det för varmt och springa men då får man promenera och det går utmärkt.   Vissa mornar tar vi ett Yoga pass och det e inte heller så dumt.   Dagen spenderas sedan mest vid poolen under en parasoll för någon annan aktivitet orkar man inte med mitt på dagen.     Fram emot solnedgången tar vi oss nästan alltid ner på stranden igen för en ny promenad och njuter av solnedgången.  Det är då det är som mest folk nere på stranden.  Folk surfar, kör yoga, tränar, löper eller bara sitter i sanden och myser.  Magiskt vackert varje kväll.  Här om kvällen körde vi ett Yoga pass på sen eftermiddagen och såg solen gå ner.   Yoga däcket är högt upp och utsikten är helt magisk.   Syrsor och apor som hörs runt omkring och denna rödgula himmel framför dig.    När solen gått ner och vi fått i oss mat så är det skönt att krypa in i vårt lilla hus och kolla på lite serier.  Vi har ju en google crome och det fungerar utmärkt.   Igår streamade vi Mello och det var lite härlig hemmakänsla om resten inte var så över sig men det spelar ingen roll.
Denna veckan hoppas vi få träffa Åsa å Micke som är i Costa Rica just nu och reser runt med goda vänner.  Dom avslutar sin rundtur i Tambor som ligger ca 2 mil från oss där vi brukar spela golf och våra kanadensiska vänner bor.   Det ska bli spännande och höra om deras resa.    Sen e det bara 2 v tills Melissa och Matte kommer hit ååå det ska bli underbart kul.   Vi ska spendera några dagar med dom i Monteverde sen blir det mys i Santa Teresa.   Ja tiden rusar fram just nu och på torsdag e det 6 v tills vi reser hem.    Försöker verkligen bara njuta nu och är tacksam för att vi fått uppleva detta magiska äventyr och fantastiskt vackra land.    I kväll e det superbowl söndag så vi ska väl ta oss ner till Banana Beach och uppleva detta.   Önskar er alla en skön vecka från ett varmt Costa Rica.

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica