Na Muang 1 och 2

måndag 12 februari 2018 Na Mueang, Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Igår åkte vi till två vattenfall på Koh Samui. Det finns flera olika vattenfall men dessa ska vara de mest kända och finaste.

Pon körde oss till det första vattenfallet som var väldigt fint och kändes mäktigt med sina 18 meter. När vi skulle gå vidare till den andra så hade jag tolkat när jag läste på innan att man gick 30min genom djungeln mellan vattenfallen men så var inte fallet. Vi följde skyltarna på vägen som tog oss några km på dammig väg i stundtals väldigt brant uppförsbacke i stekande sol. Jag är så grymt imponerad av barnen som klarade detta galant, med hjälp av vatten och lite snacks som vi hade med oss. Muay thai träningen, alla promenader vi gör varje dag och simningen i poolen varje dag har gett barnen goda förutsättningar 👍🏻

Väl framme vid Na Muang 2 så var det svårt att få en bild över hela det 80m höga vattenfallet. Vi såg glimtar av det men det spelade inte så stor roll för naturen var helt fantastiskt vacker och vägen de byggt upp genom djungeln var rolig att följa. På väg ner så badade vi en naturpool 😊helt fantastiskt!