Drakenzicht,

tisdag 13 februari 2018 Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.
Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000 mil.
Karin startade som chaufför och fick den stora äran att köra upp för berget till det första boendet på 2 nätter, den vägen var inte och leka med, men det klarade hon med galans. Väl framme gick jag in till en orolig dam som väntat på oss och lagat en supergod lasagne.
Det fanns en bok i varje rum där historien om detta boende gick att läsa , familjen hade köpt det på en auktion och hade tänkt att det skulle bli en fårfarm, men här fanns ju vilda djur så babianerna dödade fåren + deras hund.
Naturen och utsikten var bedövande. För  ett år sedan kom det en leopard dit. Frukost satt vi ute på altanen och åt i underbart väder . Nu var det dags att ta en runda golf där fairwayen inte var den bästa och greenerna var tröga.
Men vi hade 2 oförglömliga dagar där och nu var det Rogers tur att ta sig ner för berget och även det gick bra.
Hälsningar från sydafrika
vi hörs