Et vell av orkideer
Et vell av orkideer

KAP KOON KAA - takk for oss Thailand

onsdag 14 februari 2018 Bangkok, Thailand

Da er vi kommet til Bangkok igjen, og kan oppsummere litt av det som har slått meg når det gjelder Thailand.

Det er mye blomster plantet overalt, og templer, pagoder og stupaer skal du ikke gå mange meter før du snubler over. Været har vært behagelig, med ganske høy temperatur utover dagen, men en del kjøligere om natten - slik at det er behagelig temperatur å sove i. Y Mygg har vi vært forberedt på, men den har hittil ikke vært så plagsom, heldigvis.

Maten består av mye grønnsaker, frukt og urter. Av kjøtt er det stort sett kylling og svin. Det finnes også en del sjømat, som fisk og reker, men det har vi stort sett utsatt til vi skal starte øy-livet på Phu Cuoq.

Noe som har slått meg, er at det er veldig vanlig å bruke plast-tallerkener på restauranter - gjerne lys rosa. Madrassene er stein-harde, og putene likedan, så nå er jeg spent på hvordan det er i Vietnam... Ved doene er det vanlig at det henger en håndholdt dusj, slik at en kan vaske seg etter dobesøket isteden for å bruke papir, også på restauranter. Opplever også noen steder at folk har stått med beina oppå do-ringen - det er nok de som er vante med sitte- på- huk - do. Da ser det ikke så lekkert ut akkurat... Men det er jo det vi reiser for, det å se hvordan ting fungerer i andre kulturer :-)

Borgny Hjelen
Senast aktiv - från Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge