Krugerparken och Panoramarutten

onsdag 7 februari 2018 Krugersdorp, Gauteng, Sydafrika

Hej igen.
Vi har  lite problem att komma till WIFI emellanåt.
Vi bodde på en härlig Lodge när vi komm fram till White River, på kvällen fick 3-rätters som smakade alldeles utmärkt. Nu var det dags för Safarin, det var tidig start 04:15 och Roger som ägde Seringa Lodge var guiden, han var fantastisk duktig att berätta om alla djuren. Vi fick se BIG FIVE det var roligt för vi saknade Geoparden. Det är alltid lika fantastiskt att se djuren i sin rätta miljö,men tyvärr har det blivit mycket tjuvjakt även här Roger berättade att 3 noshörningar dödas om dagen fy vad hemskt, vi träffade även på vakter.
Dagen efter Safarin åkte vi på en Panoramarutt med vattenfall Mac Mac falls, fantastiska utsiktsplatser ut över det 3:dje största Canyon i världen efter Grand Canyon och Fish River i Namibia, det var 800 meters fall på sina ställe. en golfrunda på White River blev det också.  Hälsningar från Sydafrika

Lena Rehn
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Kommentarer
Postat av Maria Rehn

Fina bilder....så härligt allt ser ut. Jag längtar tills jag kommer dit för att få uppleva allt detta.
Njut o ha det gott Hälsa alla.
Kram
Maria

Postat av Claes Rehn

Det ser ut som att ni har det riktigt bra. Afrika är fantastiskt, längtar tillbaka! Njut av resan! Många kramar

Postat av Lasse

Hej svejs,
Kul att få se era fina bilder och vi blir allt lite avundsjuka.......
Fortsätt må gott och njut av er resa.
Hälsningar från Lasse o Lena